Tavallinen tarina

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lothar II

Tavallinen tarina

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Moi, esittäydyn lyhyesti, ensimmäinen meni pieleen kömpelyyttäni.
Olen 5 kymppinen mies pohjois-suomesta. Ollessani vähän yli 20v minut saatiin JT-yhteyteen sukulaisteni voimalla. Nyt vanhempana vasta olen huomannut, että olen ollut manipuloitavissa ja herkkäuskoinen. Esim. kun luin von Dänikenin kirjoja, uskoin kaikki ihmejutut. Jehovantodistajat saivat minut taasen uskomaan, että ne olivat demonista alkuperää....hahhaahhaa. Aluksi en suostunut, että tutkistelussa olisi käytetty jt-kirjoja, mutta muutaman kuukauden kuluttua, kun tavallaan ystävytyttiin, otettiin "totuuskirjat " esille. No, se oli menoa sitten.
Olen ollut Jehovantodistaja noin 25v.Aluksi olin aikamoinen täydellisyydentavoittelija, nopeasti huomasin sen olevan raskasta jaa turhaa.Sen jälkeen mukanaolo oli oikeastaan tasaista alamäkeä.
Hoidin srk.n tilejä muutaman vuoden. Tilit piti täsmätä pennilleen,seuran piti saada ehdottomasti rahat, vaikka esim. joitain kirjoja puuttui lähetyksistä. Siihen aikaan ihmettelin miksi seura ei antanut tiliraporttia.Kysyinkin varovasti eräältä vanhimmalta asiasta, mutta tietysti tuloksetta. Myös olen ollut joillakin pikasalityömailla, en pitänyt sitä hosumista järkevänä.
Vuosien mennessä tasaista rataa, alkoi kuitenkin ristiriitoja ilmetä lisää.Kun ihminen alkaa käyttämään omia aivojaan on helppo laskea, että 1+2=3 eikä 12.Useimmin minua on härinnyt monet luonnontieteelliset asiat, joita seura on vääristellyt, kuten myös historiaa ja raamatuntulkintaa.
Nyt en ole käynyt missään kokouksessa useampaan vuoteen. Ei sitä jaksa yksinkertaisesti kuunnella satoja kertoja niitä samoja tarinoita vuodesta toiseen. Kauan uskoin ja toivoin, että virheisiin tulisi korjauksia, mutta ei.Päinvastoin ristiriitaisuuksia tuli jatkuvasti lisää, muun muassa ns. sukupolviopin selitelmä. ( Veljesseuran ansiosta nyt tiedän niitä olevan ueampia)
Mielestäni, voin nostaa itselleni hattua, että olen tehnyt johtopäätökset itsenäisesti. Minulla ei ollut ketään jonka kanssa olisin voinut keskustella näistä ristiriidoita. Kukaan ei siis ole johdatellut minua pois lahkosta, paitsi lahko itse. Aika pitkänkaavan kautta.
"Paimenet" on kyllä käyneet kymmeniä kertoja, mutta minulla ei ole ongelmia heidän kanssaan. En keskustele "puhtaista" oppikysymyksistä ollenkaan, koska ne ovat niin tulkinnanvaraisia.Jos pitäytyy vain asialinjalla, heidän kanssaan kyllä pärjää.
Tätä veljesseuran foorumia kun olen lueskellut, niin voin sanoa, että olen asioista samaa mieltä 96%. sti. (Mikä on myös 96% ?) EN tiedä, voinko jatkossa kirjoitusillani antaa mitään uutta, koska täällä on jo käsitelty melko kattavasti seuran sumutustaktiikka.Voin ehkä joskus tehdä jonkun kysymyksentapaisen kannanoton. Hiljattain luin Skeptikosta artikkelin, ja sain itselleni määritelmän: olen uskonnoton. Eli tämmöinen tarina tällä kertaa, yksi tuhansista. ps. Lothar on vastakuva. Tosin en edes itse ole koskaan ymmärtänyt merkityksiä: esikuva, vastakuva, vertauskuva jne. Eräs veli sanoi minulla olevan insinöörin aivot. Tosin en ole insinööri.
Jaakko Ahvenainen

Re: Tavallinen tarina

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

En tiedä, onko tavanomaista tarinaa olemassakaan, koska itse kukin meistä katsele maailmaa ja sen ihmeellisyyksiä omasta näkökulmastaan. Kuten olet havainnut, veljesseuralaiset ovat sekalaista joukkoa. Jotkut meistä ovat nuoria. Toiset puolestaan omaavat elämänkokemusta enemmän. Nuorin kirjoittaja lienee reilu parikymppinen, vanhimman saavutettua jo kunnioitetun yli 90 vuoden iän. mutta tervetuloa mukaan. Täältä ainakin pääsääntöisesti löytää kysymyksiinsä vastauksen.

Minulla on oma tarinani ja oma syyni kirjoitella tällä sivustolla. Minut tavataan luokitella "kiinnostuneeksi", koska en koskaan ole kuulunut järjestöön, mutta yrittäjiä ympäriltä löytyy toki. Viihdyhän seurassamme.
äänilaiteveli

Viesti Kirjoittaja äänilaiteveli »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:En tiedä, onko tavanomaista tarinaa olemassakaan.
Tuskin.
Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Viihdyhän seurassamme.
Jep.
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35
paula

Viesti Kirjoittaja paula »

Kiva kun esittelit itsesi!

Toiset tekee päätöksiä hitaasti, toiset nopeasti, jokainen tyylillään. Minullakin kokemusta "hiipumisesta", oikein taktikoin ajatellen että voin välttää siten karttamisen.... (huonolla menestyksellä) lähes 20v kesti hiipuminen, ensin jäi puheet, kenttä ja kokoukset harveni, sitten jäi kenttä, loputkin kokoukset, vähitellen poikkiteloin uskontoa vastaan = vastustin :evil:

Nyt vain senverran kipeitä muistoja että tulee täällä väliin pyörittyä ja katseltua onko minua kiinostavaa keskusteluaihetta menossa.
(Sen verrran hidas oon ollut nytkin että on esittely vielä mietintä vaiheessa)

Tervetuloa kirjoittelemaan
Sukututkija

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Tervetuloa, Vastakuva!

On hienoa nähdä, että olet ihan omin päin tullut ymmärtämään totuuden totuudesta, selvästi insinööriainesta, ja olet selvästi selvinnyt melko kolhuitta koko eroprosessista. Uskon että uskon "menettämisestä" ei ole ollut ainakaan haittaa tässä prosessia.

Kun kerroit, että olet myös hoitanut firman raha-asioita, niin siitä juolahti mieleeni kysyä: http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... 452#p44551

Mutta vielä kerran: sydämellisesti tervetuloa!
Kalastaja Pekka

Viesti Kirjoittaja Kalastaja Pekka »

-
Viimeksi muokannut Kalastaja Pekka, 10.08.2010 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Juuri noin kuin toteat Kalastaja-Pekka.
Olette tervetulleita juttelemaan Lotharin kanssa.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Tervetuloa Lothar II kirjoittelemaan. Ei mullekaan ole koskaan auennut tuo vastakuva-idea...mun logiikka jotenkin sotii sen selitystä vastaan.
And Justice For All
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Vastakuva-vertauskuva on Fred Franzin (VT:n oraakkelin) keksimä juttu, jolla hän sai kaikki Raamatun jakeet "soveltumaan" Vartiotorni-seuraan. Eli jokin yksittäinen Raamatun jae sovellettiin johonkin nykyiseen tapahtumaan, joka "osoitti" VT:n olevan se ainoa oikea uskonto.

Esimerkkinä Ilmestyskirjan seitsemän trumpetintöräystä.
Religionsfri.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Aaac kirjoitti:Esimerkkinä Ilmestyskirjan seitsemän trumpetintöräystä.
Joita nykyisin torvet soittavat, lisäisin, Brooklynin suuntaan viitaten. Se, että kuulee torven äänen on hyvä, mutta siitä tulee tehdä oikeat johtopäätökset. Kun puun juuristo on mätä, ei siltä puukaan selviä.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Aaac kirjoitti:Vastakuva-vertauskuva on Fred Franzin (VT:n oraakkelin) keksimä juttu...
Sen verran oikaisisin, että kunnia keksinnöstä ei ole FF:n. Tämä "type and antitype" on (second) adventistiperua ja hyvin merkittävässä asemassa jo Russelin tuotannossa, eikä Rutherfordkaan sitä kaihtanut. Jos tässä yhteydessä pitää keksijää veikata, niin minä laitan panokseni William Millerille, sillä hänen ennustelussaan oli jo esikuvia ja vastakuvia.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Kiitos oikaisusta. Sen verran kyllä puolustaudun, että FF:lle tämä oli hyvin tyypillistä, ja omaa JT-aikaani leimaavaa. Juuri tuo, että kaikki jakeet sovellettiin nykypäivään. Mihin sitten pakottauduin uskomaan.
Markku Meilo kirjoitti:
Aaac kirjoitti:Vastakuva-vertauskuva on Fred Franzin (VT:n oraakkelin) keksimä juttu...
Sen verran oikaisisin, että kunnia keksinnöstä ei ole FF:n. Tämä "type and antitype" on (second) adventistiperua ja hyvin merkittävässä asemassa jo Russelin tuotannossa, eikä Rutherfordkaan sitä kaihtanut. Jos tässä yhteydessä pitää keksijää veikata, niin minä laitan panokseni William Millerille, sillä hänen ennustelussaan oli jo esikuvia ja vastakuvia.
Religionsfri.
Arskavain

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Kenties olet läistöltä? Vaikka on tässä Pohjois-Suomessa areaa, kun meiltä Inariin on sama matka kuin Helsinkiin. Tuo hiipumisesi on hyvä keino ottaa kenelle vain epäilijälle mallia, kun ennen pitkää omatkin aivot alkavat raksuttaan.
Elä ja anna toisten elää
Vastaa Viestiin