En esittele itseäni kovin tarkasti syistä, jotka useimmat varmasti ymmärtää. olen edelleen "mukana". Olen tullut mukaan aikuisiällä joitain vuosia sitten, enkä ole ikäloppu vieläkään. Olen kuitenkin palautunut järkiini, ja olen jättämässä lahkon.. Se ei vaan ole helppoa.. naimisiinmeno on yksi tekijä tässä. Puoliso tuskin on nimittäin näkemässä totuutta "totuudesta". Hänet on sokaistu järjestön toimesta niin totaalisesti, etten voi edes vaivihkaa ujuttaa hänelle mitään järkiperäisiä ajatuksia lahkon opetuksista. En, vaikka yritän kuinka salakavalasti edes pienen epäilyksen siemenen saada ujutettua hänen ajatteluunsa. En yllättyisi edes avioerosta, mikäli nyt eroaisin lahkosta... En halua sitä, mutta toisaalta olen päätökseni tehnyt - en jää roikkumaan enää pitkäksi aikaa. Tässä auttaa "maailmallinen" taustani. Minulla on erittäin vankka tukiverkosto seurakunnan ulkopuolella. Iso osa vielä vanhoista kavereistanikin. Jotenkin alitajuntaisesti pitäydyin aikoinaan katkomasta suhteitani heihin, vaikka painostus tähän olikin kovaa. Nyt olen tyytyväinen ratkaisuuni.. Jos nyt pääsen suht. siististi irti, elämästäni ei ole valunut hukkaan vielä mitään peruuttamatonta. Voin tällöin olla jopa iloinen, että tuli selvitettyä itselle vaikeat kysymykset (raamattu, uskonnot..) ja lisäksi selvittyä näinkin suuresta haasteesta selväjärkisenä.
Kerron enemmän, kunhan saan enemmän rohkeutta. Ymmärrän että tämä avaus on aika pintapuolinen, eikä kerro paljoa minusta tai tilanteestani. Tämä on tarkoituskin..
Mutta! Kiitos tästä palstasta, te kaikki! Olen jo nyt saanut enemmän muutaman päivän lukemisella kuin olisin voinut koskaan odottaa. Osallistun mielelläni keskusteluihin tästä edespäin