Heipsan

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Minni65

Heipsan

Viesti Kirjoittaja Minni65 »

Jälleen lukemassa teidän kirjoituksia ja ...

Niin esittely itsestäni tulkoon tässä
Olen kauniimman sukupuolen edustaja kaakkoissuomesta, en ole jehovan todistaja koskaan ollut, eikä minusta näillä mielipiteellä myöskään tule. Mutta kiinnostunut asioista kyllä
Tuttavani kuuluu k.o järjestöön ja sen takia olen näitä alkanut nyt katsella ja ihmetellä, monet asiat menee minun mielestä ristiin ja yritys kertoa hänelle hänen kielellään on vaikea, mutta onnistun kyllä
Aaac

Re: Heipsan

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Tervetuloa myös kirjoittamaan palstalle!

Se, kuunteleeko tuttavasi ajatuksiasi, riippuu siitä, miten syvällä hän on jehovantodistajien ajattelutavassa ja uskossa. Pahimmillaan JT ei kuuntele yhtään poikkipuolista sanaa uskonnostaan tai mistään siihen liittyvästä. Kaikki leimataan "luopiovalheeksi". Tällaisissa tapauksissa kaikki kritiikki ja kyseleminen saa jehovantodistajan vain tarrautumaan tiukemmin uskontoonsa. Hamagedonin pelko voi olla niin kova, ettei halua kuullakaan uskoa kyseenalaistavia asioita.

Paljon riippuu myös siitä, miten paljon tuttavallasi on "menetettävää", ts.

1) miten paljon hän on uhrannut vuosiaan jehovantodistajien asian edistämiseen (uhraukset osoittautuisivat turhiksi, jos sallisi itsensä oivaltavan kaiken olevan puppua),

2) miten paljon hänen ystäviään ja sukulaisiaan on seurakunnan sisällä (nämähän hän menettäisi, jos lähtisi pois) ja

3) millaisen sosiaalisen aseman hän on hankkinut seurakunnassa (naimisissa JT:n kanssa, taloudellisessa riippuvuussuhteessa toisten JT:n kanssa, johtoasema seurakunnassa).

Vaikkei ihminen enää uskoisi jehovantodistajien oppiin, voivat nämä asiat olla niin isoja, ettei niistä pysty luopumaan.
Religionsfri.
Minni65

No tämän ystäväni isä on vanhemmistoon kuuluva ja tiedän sen, että tietokoneen sivun näyttäminen, jossa puhutaan jotain heidän järjestön vaistaisesta ajattelusta, tuottaa hänelle suurta vaikeutta. Eilen suututin hänet, mutta pyysin myös anteeksi ja kerroin oman mielipiteeni asiasta. Sanat mitä hän sanoi, sen jälkeen oli tavaallaan helpotus, mutta myös pelko, jos hän totetuuttaa ne miten hänen käy.

Ja kun hän käytti sanaa järjestö, hän uskoo mitä järjestö sanoo.. meinasin repiä uudelleen pelihousuni, mutta en repinyt. Lupasin auttaa häntä jos hän haluaa netistä etsiä tietoa, mutta lupasin myös pitää leipäläpeni toistaiseksi kiinni hänen uskomuksestaan.

Odotan vaan innolla, että hänen tuttavat tulevat kylään, kertomaan minulle " opeistaan"..

Niin.. katsotaan mitä elämä tuo, minulla on toistaiseksi ollut järki päässä ja toivon, että se myös pysyy... :lol:
äänilaiteveli

Viesti Kirjoittaja äänilaiteveli »

Tervotuloa kirjoittelemaan minunkin puolesta.

Itse en ehkä (enää) tekisi niin että heti alkaisin kertomaan asioita joita on netistä ja näiltä sivustoilta lukenut (kokemusta on siitäkin:D) koska silloin hän leimaa sinut helposti luopio henkiseksi ja voi olla että alkaa karttamaan seuraasi. Kyseleminen on ihan hyvä vaihtoehto, mistä ikinä haluatkaan. Voisit sitten kysyä, mutta eikö olisi ehkä johdonmukaisempaa niin että.. (oma mielipiteesi). Joo tämä on vain oma ehdotukseni asiasta.

Mutta toivotaan että ystäväsi tajuaa seuran kiiltävän ulkokuoren alla olevan ruosteisen ja lahon pylvään mihin se nojaa. Ja kaikkea hyvää sinulle. :wink:
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35
Arskavain

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Tervetuloa!

Mutta muista, että kyseessä on manipuloinnin mestarit.
Elä ja anna toisten elää
Minni65

Onneksi muistan myös tämän, manipuloinnin mestareita ei voiteta, jos et pääse toisen aivokoppaan ja istuttamaan sen pienen siemen. Teen asiat yleensä kiertoteitse ja noin 98% onnistun siinä. Joten onnistun tässäkin..se voi viedä vuoden tai kaksi, mutta onnistun.

Kiitos teille kuitekin mukavasta vastaanotosto vaikka en ole, eikä minusta tule JT:tä
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

"Ei sovi nielaista, ennen kuin tipahtaa", tavataan myös sanoa. :?
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Kannattanee varautua myös siihen, että tuttavuus saattaa sammua yllättäen. Vaikka puhuttaisiin vain Seurasta ja Seuran kirjallisesta materiaalista.

Mutta toivoa täytyy että Seuran asentamaan kuvainnolliseen aivopulttiin voi heittää ruosteenestoa, jolloin kuvainnollinen aivopultti saattaa heikentyä ja henkilökohtaisena mielipiteenä ilmoitettuna... kokonaan irrota. Kohti riippumatonta ajattelua, jota ei käsittääkseni jossakin lahkoissa välttämättä ole.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Moi Minni ja tervetuloa palstalle.
Kaakkois-Suomi pisti silmään ja heti aloin miettiä missä asustelet. Minä vaikutan vuorotellen Lappeenrannassa ja Imatralla joten voisin hyvinkin tuntea ainakin jt-ystäväsi.
Mukava huomata että muutkin kuin jehtod-taustaiset ovat kiinnostuneita sivuista ja jopa rekisteröityvät välillä.
Let me go Master I hate you so
Minni65

No mulla ei ole pelättävää, eikä menetettävää, miksi siis en rekistöröisi itseäni? No nuo kaupungit voidaan jättää väliin..olen kaakkoissuomesta, mutta en noista..taitaa osua meri lähemmäksi *hymyilee*
:roll:
Vastaa Viestiin