Tuikku
Valvoja: Moderaattorit
-
tuikku
Tuikku
Lähetin runsas viikko sitten eroamiskirjeen Jehovan todistajien seurakunnalle. Melkein heti minulle soitti tienraivaajasisar ja sanoi, että sitä ei vielä ole luettu ja kovasti yritettiin takaisin käännyttää. Olen kuulemma ryhtymässä palvelemaan Saatanaa riippumatta siitä mitä olen tehnyt elämässäni tai mitä tulen tekemään. Tämä valinta riippuu vain siitä kuulunko järjestöön vai en.
Olin erotessani päättänyt, että en halua moittia Jehovan todistajia yksilöinä vastaisuudessa, koska uskon heidän olevan vilpittömiä uskossaan (tietämättömyydessään), mutta tämä puhelu sai minut ajattelemaan asiaa uudestaan.
Mitä on heidän saarnaamansa "rakkaudellinen huomaavaisuus" tai "hellä kiintymys"?
Kenties kirjoitan itsestäni ja liittymisestäni järjestöön enemmän myöhemmin. Nyt yritän vain hengittää ja toipua siitä, että olen ollut niin tyhmä, että liityin heihin joskus, ihan aikuisella iällä.
Olin erotessani päättänyt, että en halua moittia Jehovan todistajia yksilöinä vastaisuudessa, koska uskon heidän olevan vilpittömiä uskossaan (tietämättömyydessään), mutta tämä puhelu sai minut ajattelemaan asiaa uudestaan.
Mitä on heidän saarnaamansa "rakkaudellinen huomaavaisuus" tai "hellä kiintymys"?
Kenties kirjoitan itsestäni ja liittymisestäni järjestöön enemmän myöhemmin. Nyt yritän vain hengittää ja toipua siitä, että olen ollut niin tyhmä, että liityin heihin joskus, ihan aikuisella iällä.
-
Kaarmis
Re: Tuikku
Ensimmäisenä silmään pistää tuo, että kun sä vaan eroat, niin asialle sun painostamiseks takaisin laitetaan tienraivaaja. Eihän se muille kuin vanhimmille kuulu sun eroaminen!tuikku kirjoitti:Lähetin runsas viikko sitten eroamiskirjeen Jehovan todistajien seurakunnalle. Melkein heti minulle soitti tienraivaajasisar ja sanoi, että sitä ei vielä ole luettu ja kovasti yritettiin takaisin käännyttää. Olen kuulemma ryhtymässä palvelemaan Saatanaa riippumatta siitä mitä olen tehnyt elämässäni tai mitä tulen tekemään. Tämä valinta riippuu vain siitä kuulunko järjestöön vai en.
Toisekseen, ei vilpittömyys oikeuta olemaan tyly ja rakkaudeton suhteesi.
Mutta onnea päätöksellesi erota. Oikea valinta!
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Mag Mell
Tervetuloa joukkoon.
Hieman ihmetyttää, että miten ko.tienraivaajasisar on erokirjeestäsi saanut tietää, jos ei sitä vielä ole luettu julkisesti seurakunnalle. Eikö asia silloin kuuluisi vain vanhimmiston tietoon?
No, eipä olisi toki ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun vanhimmat puhuvat sivu suunsa asioita, joiden pitäisi pysyä vain vanhimmiston tiedossa.
Se "rakkaudellinen huomaavaisuus" ja "hellä kiintymys" pätevät vain jos ihminen suostuu ajattelemaan kuten käsketään ajatella. Jehovan todistajien tunnusmerkkinä oleva 'rakkaus' on vain ehdollista rakkautta, ei todellista. Hyvä, että olet huomannut näiden välisen eron.
Hieman ihmetyttää, että miten ko.tienraivaajasisar on erokirjeestäsi saanut tietää, jos ei sitä vielä ole luettu julkisesti seurakunnalle. Eikö asia silloin kuuluisi vain vanhimmiston tietoon?
No, eipä olisi toki ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun vanhimmat puhuvat sivu suunsa asioita, joiden pitäisi pysyä vain vanhimmiston tiedossa.
Se "rakkaudellinen huomaavaisuus" ja "hellä kiintymys" pätevät vain jos ihminen suostuu ajattelemaan kuten käsketään ajatella. Jehovan todistajien tunnusmerkkinä oleva 'rakkaus' on vain ehdollista rakkautta, ei todellista. Hyvä, että olet huomannut näiden välisen eron.
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
-
rippeli
En tiedä pitäisikö onnitella, mutta voimia ja sitkeyttä siulle toivon. Elämä menee ihan uusiksi, mutta näillä korteilla mennään. Lopulta me tullaan paremiksi ihmisiksi.
Mie oon se menoerkki tuolta suomi24-palstalta.
Mie oon se menoerkki tuolta suomi24-palstalta.
Let me go Master I hate you so
- Jaakko Ahvenainen
Kas kumma, minun havaintojeni mukaan olet juuri jättänyt sen palvonnan.tuikku kirjoitti:... Olen kuulemma ryhtymässä palvelemaan Saatanaa ...
-
Bergerac
Vilpittömät Jehovan Todistajat vain noudattavat Seuran ohjeita. He varmasti ovat vilpittömiä uskossaan niin kuin ihmisetkin. Ehkä jotkut voivat olla ennen "eroamispäätöstä" tai senkin jälkeen edelleen ystäviä. ->Mutta tämä tapahtuu Seuran mukaan veitsenterällä tanssien...jos jäävät kiinni suhteista erotettuun niin yksi mahdollisuus on Seuran kirjallisuuden mukaan määrittelemät sanktiot. Mutta ei hätää, katuva voi aina olla sylkykuppina ja hyljeksittynä x-aikaa ja sen jälkeen viisaiden veli vanhimpien päätöksen osalta päästä takaisin ja mahdollisesti hymy kulkee taas vastaanotossa.tuikku kirjoitti:Olin erotessani päättänyt, että en halua moittia Jehovan todistajia yksilöinä vastaisuudessa, koska uskon heidän olevan vilpittömiä uskossaan (tietämättömyydessään), mutta tämä puhelu sai minut ajattelemaan asiaa uudestaan.
Jos Vilpitön Jehovan Todistaja ryhtyy erkaantumaan (onneksi) Seuran dogmatiiksta, niin ei ole mitenkään erikoista että jotkut JT saattaisivat lähettää sydämmellisiä tai houkuttelevia viestejä ennen kuin virallinen eroilmoitus luetaan Seurakunnassa. Se kun myös menee niin että jossain tapauksissa luottamuksellista tietoa voi vuotaa jopa niin, että Seurakunnan kuvainnollinen kerma tietää tilanteen ennenkuin lavalla ilmoitetaan jotta "henkilö xx ei ole enää JT".
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
RaM
Muista ettei tyhmyyttä ole väärän valinnan tekeminen, vaan siinä kiinni roikkuminen. Tsemppiä elämääsi.tuikku kirjoitti: Nyt yritän vain hengittää ja toipua siitä, että olen ollut niin tyhmä, että liityin heihin joskus, ihan aikuisella iällä.
- Jaakko Ahvenainen
Tapasin 1969 toimiessani Pietarsaaressa nuorisonohjaajana seurakuntakodin pihalta, minkä yhteydessä sijaitsi kehitysvammaisten päiväkoti, Lyckebo, kaksi mongoloidipoikaa tappelemassa nenät verissä. Oli tullut jotain sekaannusta "onnenpesään", joten puutuin asiaan.
Tätä (tappelua) selvitellessäni huonolla ruotsinkielentaidollani, ymmärsin, että toinen pojista oli sanonut toista tyhmäksi. Pääsimme kaikki kolme yhteisymmärrykseen, ettei moinen sanonta toisesta ollut mukavaa. Asia sovittiin. Anteeksi pyydettiin ja vielä kättä päälle paiskattiin. Onnelliset pojat palasivat kavereina pesäänsä, mutta minä opin silloin asian, jota en saata unohtaa: Ei kukaan halua, että häntä puhutellaan tyhmänä.
Teit aikoinaan oman valintasi, "Tuikku". Nyt sitä tarkistit. Auttakoon rehellisyytesi itseäsi kohtaan Sinua.
Tätä (tappelua) selvitellessäni huonolla ruotsinkielentaidollani, ymmärsin, että toinen pojista oli sanonut toista tyhmäksi. Pääsimme kaikki kolme yhteisymmärrykseen, ettei moinen sanonta toisesta ollut mukavaa. Asia sovittiin. Anteeksi pyydettiin ja vielä kättä päälle paiskattiin. Onnelliset pojat palasivat kavereina pesäänsä, mutta minä opin silloin asian, jota en saata unohtaa: Ei kukaan halua, että häntä puhutellaan tyhmänä.
Teit aikoinaan oman valintasi, "Tuikku". Nyt sitä tarkistit. Auttakoon rehellisyytesi itseäsi kohtaan Sinua.
-
Astrologi
Minulle kävi vähän samaan tapaan kuin Tuikulle. Eli kun olin erokirjeeni lähettänyt, esivalvojan vaimo soitteli ja houkutteli mukaan seurakunnan toimintaan. Aiemmin en ollut koskaan ollut tekemisissä kyseisen rouvan kanssa. Se siitä vaitiolovelvollisuudesta.