Olen "saara", ehkäpä joku muistaa vielä minut parin vuoden takaa...kamppailin silloin kastamattomana julistajana irti Jehovan Todistajista.
Tutkittuani eri raamatunkäännöksiä, luettuani erinäisiä kirjoja ja kuhkittuani netissä yömyöhään erilaisilla Panettelijan sivuilla, irtisanouduin koko järjestöstä noin vuosi sitten.
Se kävi luonnollisesti ja kivuttomasti: minuun otettiin yhteyttä puhelimitse, jolloin ilmoitin, että kokouksessa saa kertoa, etten ole enää kastamaton julistaja.
Näin jälkikäteen ajateltuna pääsin kuin pääsinkin helpolla

Näen kyllä harvakseltaan unia, että olen kokouksessa ja pohdiskelen, olisiko tämä kuitenkin Totuus.
Olen päässyt pettymyksen ja vihan tunteiden yli, elämäni on tältä osin normalisoitunut ja mielialahäiriö on ollut kaksi vuotta oireeton

Loppujen lopuksi asiat loksahtelivat itsekseen paikoilleen. Kaikkein erikoisin muutos on se, että huomasin eräänä päivänä muuttuneeni "uskottomaksi". Koin lähinnä surullisuutta, koska -jostain hämäräperäisestä syystä- en kykene enää uskomaan kuoleman jälkeiseen elämään enkä Jumalaan, ainakaan minään persoonana. Minulta hävisi hengellinen kainalosauva, johon voisi nojata ajatellen kuolemattomuutta.
Ikävä kyllä

joudun ottamaan vastuun elämästäni -tässä ja nyt- , kuin tämä olisi ainoa sellainen. Pidän nykyään luonnollisena ajatusta, että ihminen on jotenkin keksinyt Jumalan tms., koska on vaikea kestää ajatusta elämän rajallisuudesta. Tai siitä, että esim. lapsi kuolee syöpään ja lyhyt elämä oli siinä.
Jos loukkaan teitä kirjoituksellani, pyydän vilpittömästi anteeksi. Tämä on vain subjektiivinen kokemukseni.
Että hyvin pyyhkii

"We are borg. You will be assimilated. Resistance is futile"
(Star Trek)